KIYMALI PATLICANLI ARNAVUT BÖREĞİ



Tarifi instagram üzerinden aldım. Son zamanlarda bu böreği o kadar çok gördüm ki  her defasında yapmalıyım deyip usengeclikten yapamıyorum. Bu tatili fırsat bilip koyuldum ise 😄😄 tarif için teşekkürler kakuleli mutfak👏👏👏

Hamuru için;
5 su bardağı un
1,5 su bardağı ılık su  (ben biraz daha ekledim )
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sirke
Aralarına sürmek için;
1 su bardağı sıvıyağ

Icine istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz. Ben kıymalı, patlicanli yaptım.

200 gr kıyma
1 adet soğan
2 adet patlıcan
Tuz, pulbiber, kimyon

Hamuru için malzemeleri karıştırın ve hamuru yoğurun. 10 dakika dinlendirin. Dinlenen hamuru önce  2 ye bölün. Sonra 10  adet bezeye ayırın. Toplamda 20 adet beze olacak. Ilk  10 bezenin herbiri  pasta tabağı büyüklüğünde açın. Aralarına 2 yemek kaşığı sıvıyağ dökün. 10  bezenin en üste koydugunuza yağ dökmeyin.

 Bunu dolapta bekletin. Sonra kalan 10  bezeye aynı şeyi yapın. Bunu da dolaba kaldırın. 1 saat dinlendirin. Bu arada iç harcı hazırlayın. Soğanı yemeklik doğrayın ve sıvıyağ da soteleyin. Kıymayı ve baharatları ekleyin. Patlıcanları ince ince doğrayın hatta rendeleyin. Ben dondurucuda bekleyen pişmiş patlicanlari ekledim.En son patlıcanları ekleyerek pişirin. Dolapta bekleyen 10 bezeyi çıkarın. Elinizle fırın kabınız kadar büyüklükte açın.

Orta  kısmına harcınızı koyun.

Dolapta bekleyen diğer 10  bezeyi çıkarıp açın  ve böreğin üst kısmını koyun. Üzerine sıvıyağ sürerek 180 derecede pişirin. Afiyet olsun

0 yorum:

Yorum Gönder

 
secretpatisseria Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting