KALPLİ ELMALI TURTA




  • 1 paket margarin (oda ısısında)
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Yarım paket kabartma tozu
  • Alabildiği kadar un (tarifte 5 çay bardağı ama ben daha çok kullandım)
İç harcı;
  • 3 adet elma
  • 1çay bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı kıyılmış ceviz
Üzeri için;
  • Yumurta sarısı(istege bağlı)
  • Pudra şekeri
Margarini eriti, un hariç tüm malzemeleri karıştırın. En son un ekleyerek kulak memesi kıvamında hamur elde edin. Hamurunuzu 30 dk dinlendirin. Bu arada elmaları soyup rendeleyin. İçine şeker atarak yaklaşık 5 dakika ocakta pişirin. Elmaların diriliği geçene kadar pişirmelisiniz. Ocaktan alırken ceviz ve tarçını ilave edin. Ilınmaya bırakın.
Dinlenen hamurunuzu ikiye bölün. Kelepçeli kalıbınızın dibini yağlayın. İlk hamuru kalıbın altına yerleşecek şekilde serin. Kenarlarına da bırakacak kadar havuz gibi yapın. Ilıyan elmalı harcınızı dökün ve her yanına yayın. Ayırdığımız ikinci hamura kalpli şekil vererek sıkı bir şekilde dizin. Ben kalpli tercih ettim. Sevgiliye, eşinize, annenize veya yakın arkadaşınıza özel günlerde yapabilirsiniz. Üstüne görsellik açısından yumurta sarısı sürdüm siz sürmeyebilirsiniz. Servis yaparken pudra şekeri serpebilirsiniz. Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
secretpatisseria Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting