ANKARA TAVA

Ankarada yaşayan biri olarak çok geç yaptıgımı düşünüyorum bu tarifi..Birçok yerde yedim ama kendim yapmamıştım.Gerçekten ankara ya özgümü geçmişini bilmiyorum.Ama kars tarafındada sık yapıldıgını duydum...
500 gr kuzu eti
2 su bardağı arpa şehriye
1 adet soğan
1 adet kırmızı biber
1 adet yeşil biber
isterseniz maydanoz
1 su bardagı et suyu
tuz
pulbiber
karabiber
sıvıyağ


Kuzu etine çok az su ekleyerek tuz eklemeden yumuşayana kadar pişirin.Suyundan bir bardak ayırın.Kalan suyunu çekmesini sağlayın.Ayrı bir yerde soğanı yemeklik doğrayın.Sıvıyağda soteleyin.Biberleri doğrayarak ekleyin ve soteleyin.Tuzunu ve baharatlarınıda koyarak en son etle karıştırın.Arpa şehriyeyi çok az yağda kavurun.Tüm şehriyeler renk değişince et suyunu ve bir miktar daha su ekleyerek pişmeye bırakın.Şehriyeler suyunu çekince sotelediğiniz malzemeleri ekleyerek karıştırın.Demlenmeye bırakın.İsterseniz maydanozla servis yapın.Afiyetler olsun.....

0 yorum:

Yorum Gönder

 
secretpatisseria Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting