BİBER KURUTMASI

GEÇEN SENE ARKADAŞIMIN SÜPER BABAANNESİ KURUTUYORMUŞ.BU SAYEDE TANIŞMIŞ OLDUM.YEMEKLERDEKİ LEZZETİNİN YANINDA  KAVURMASI BİLE ÇOK LEZZETLİ.BU SENE KENDİM DENEDİM.BUYRUN TARİFE;


Bir miktar kılbiber(5 kg kuruttum 2 kişilik aileme:))
temiz bir bez

Biberleri yıkayın ve kurutun.Saplarından ayırın.Biberleriniz uzunsa 2 ye veya 3 e bölebilirsiniz.Temiz bir bezin üzerine sıcak ama nemli olmayan,güneş almayan bir yere serin.Biberin türüne göre renk değişikliği oluyomuş.Mesela sıcak ama gölgede kuruyorsa yeşil kalabiliyormuş.Güneşte kuruyunca kırmızı oluyormuş.Benimki renk değişince birazda güneşte kuruttum.İsterseniz ipede dizip kurutabilirsiniz.Arada karıştırınki iyice kurusunlar:) Yaklaşık bir hafta 10 gün sürüyor kuruması.Sonrasında bez torbayada koyabilirsiniz,buzdolabındada saklayabilirsiniz.buda biberle yapılmış bir tarif..İşyerimde sabahların kapış kapış yiyilen yemeği....Aynı zamanda kurfasulye,nohut gibi yemeklerin içinede koyabilirsiniz..

http://kahvenintutkusu.blogspot.com.tr/2014/03/kurutulmus-biber-kavurmasi.html

0 yorum:

Yorum Gönder

 
secretpatisseria Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting