MUMBAR VE İŞKEMBE DOLMASI

Çok severim bu lezzeti her daim yiyebilirim 😜

İstediğiniz miktarda malzeme (ben alırken kuzu tercih ediyorum tane ile satılıyor kasabiniz yardimci olur )
1 adet iri soğan
Çeyrek demet maydanoz
Yarım kilo ciğer  (tavuk ve karaciğer )
1su  bardağı bulgur
1 su  bardağı pirinç
1 yemek kaşığı domates salcasi
1 tatlı kaşığı biber salcasi
Yarım çay bardağı sıvıyağ
2-3 dis  sarmisak
Tuz, kimyon, kurutulmuş nane ve reyhan, pulbiber

Öncelikle malzemelerin güzelce yıkanması gerekiyor biraz tuzlayip suda yarım saat bekletiyorum sonra bol su ile yikiyorum. Soğanı ve maydanozu yemeklik doğrayın. Ciğeri ben pişirip ekliyorum daha lezzetli oluyor. Ciğeri rondodan geçirin. Çok az şu ekleyip pişirin ve kavurun. Çok pismesine gerek yok zaten daha pisecek. Kalan malzemeleri ekleyin. Dolma harcı gibi harç hazırlayın. İskembeleri kare olacak sekilde kesin.Ağız kısmı açık kalacak şekilde dikin.içine harcı koyup ağız kısmını da dikin. Mumbarlar uzunsa 20 -30 cm uzunlukta kesin. Üç kısmını başparmak ile işaret parmağı arasına alın. ucunu içe katlayin ve içine harcı koyun, siz harcı koydukca mumbarin dışarı kısmı harcla birlikte ilerleyip içi olacak böylelikle dış kısmı içe iç kısmı dışa çıkacak. Bütün malzemeyi böyle doldurun. Düdüklü tencereye yerleştirin. Üzerini 10 cm geçecek kadar su ekleyin. Yaklaşık 1 yada 1,5 saat pişirin.

1 yorum:

Hokis dedi ki...

Great post!

You have a nice blog!

Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

Have a great day!

xoxo Jacqueline
www.hokis1981.com

Yorum Gönder

 
secretpatisseria Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting