KRAL TACI (FIRINDA KUZU KABURGA)













  • Malzemeler;
  • 1 adet kuzu kaburga (10 kalem)
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
  • 1 adet defne yaprağı

Kaburgayı kasaptan alacaksanız kral tacı yapacağını söyleyin. Ona göre kesecektir. Ben evde yaptım öyle yapacaklar içinde kaburganın hangi yüzünü kullanacaksanız o tarafı uzun bırakacak şekilde kesin. Kestiğiniz uçtan her kalem kaburganın bıçakla etlerini sıyırın. Her kalemi birbirinden ayırın yani kaburganın aralarını açın. Resimlerde modelini daha iyi anlayacaksınız. Kaburganın eritilmiş tereyağı ile her yerini yağlayın ve ardından tuzlayın. Uç kısımları yanmasın diye alüminyum folyo ile kapatın. Kaburganın etrafını yanmaz ip ile bağlayın (dağılmasını engellemek için) Beline kemer takmış gibi olacak :) Tepsinin içine yerleştirin. Defne yaprağı koyun. Isıya dayanıklı bir kaba su koyun. Ben güveç kabı tercih ettim. Su kabını da tepsiye koyun. Tepsinin altına da ayrıca bir su bardağı su koyun. Fırının orta katına sığıyorsa (ben sığdıramadım) 250 derecede 15 dk pişirin. Eğer sığmıyorsa direk alta koyun ve yine 250 derecede pişirin.15-20 dk sonra 160 dereceye getirin ve alta koymadıysanız şimdi alt rafa koyun. Yaklaşık 1,5 saat pişirin. Arada suyunu kontrol edin. Etin tadına bakarak pişmesini kontrol edin. Piştikten sonra pilavla servis yapın. Genellikle iç pilav yapılarak sunum yapılır. Servis yaparken de etlerini sıyırarak servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun…

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş, tam bayrama yakışır bir yemek...))

Yorum Gönder

 
secretpatisseria Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting