ÇEMENLI ÇÖREK


Tarifi sevgili @umutsepetim den aldım. Biraz değiştirerek uyguladım. Sonuç mükemmel. ...

1 su bardağı ılık süt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta  (birinin sarısı üzerine )
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket maya  (yaş maya koyacaksaniz yarım paket )
3-4 bardak un

Aralarına sürmek için; Tereyağı

Icine;
2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Nane, kimyon, pul biber
Yarım çay bardağı ceviz
3 diş sarımsak
Karabiber

Ilık sütün içine maya ve şekeri koyun ve 10 dk bekletin. Kalan malzemeleri ekleyerek ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Tarifin orjinalinde daha az un vardı ama ben daha çok kullandım. Hamuru 1 saat mayalanmaya bırakın. Bu arada cemen için malzemeleri karıştırın. Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparın ve açın. Üzerine tereyağı sürün. Yağ sürünce merdane ile açmanıza gerek yok çok kolay açılıyor.
Bıçakla uzunlamasina kesikler çizin 
Üzerine cemeni sürerek yuvarlayın. 

Tüm hamuru aynı şekilde hazırlayın. Tepside 30 dakika dinlendirin. Üzerine yumurta sarısı sürerek 180 derecede pişirin. Afiyet olsun 



0 yorum:

Yorum Gönder

 
secretpatisseria Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting