ÇİLEKLİ TİRAMİSU



Enfes bir yaz tatlısıyla geldim..meyveli tatlılarla aram olmasada bu tatlı favorimm oldu.Bugün planet mutfak seyderken italyan şefin benzerini yaptıgını gördüm.Ben borcam tercih ettim ama kuplarada yapılabilir.Klasik tatlardan öte bir tat...


1 paket kedi dili bisküvisi( 2li paket çıktı içinden)
1 kase çilek
üzerine ceviz,fındık,fıstık

çilekli sos için:

1 kase cilek
yarım su bardağı şeker
yarım su bardağı su
yarım limon suyu

Kreması için:

3 adet yumurta sarısı
yarım su bardağı şeker
yarım çay bardağı su
200 gr sıvı krema
200 gr labne peyniri

öncelikle kreması için su ve şekeri ocağa koyup kaynatın.İyice kaynayınca karamelize olmaya yakın ocaktan alın.Yumurtaları içine yavaş yavaş ekleyerek yaklaşık  5dk çırpın.Yumurtaların sarı rengi beyazlaşana kadar  çırpın.Sonra krema ve labne peyniri de ekleyerek yavaşca karıştırıp dolaba kaldırın.Çilekli sos için tüm malzemeleri ekleyip ocakta kaynayana kadar kadar tutun.Kaynayınca 5 dk daha ocakra tutup alın.Blendır ile şurup kıvamına gelinceye kadar ezin.Dolapta 5 dk bekletin.

Şimdi sıra zevkli kısmında ister borcama ister kuplara yapabilirsiniz.Ben borcam tercih ettim.Alt kısma kedi dili bisküvileri çilekli sosa batırıp borcama dizin.Üzerine kremadan bir miktar dökün.Üzerine bir miktar çilek döşeyin.(çilekleri istediğiniz gibi dograyabilirsiniz)Üzerine tekrar sosa bulanmıs kedi dili ve krema kullanın.En üst kısmınada çilek ve fıstık,cevizle süsleyin.Dolapta 2 saat bekletin.Afiyetler olsun....

0 yorum:

Yorum Gönder

 
secretpatisseria Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting